Molen De Ster opent deuren op Koningsdag

Het gaat hier om een bijzondere openstelling, want op 27 april viert de Molenstichting Winsum ook dat de molen na een lange periode van herstel weer in bedrijf is.

De molen kan weer draaien als vanouds, al was het wel noodzakelijk ingrijpende zaken aan te pakken. Daarbij valt te denken aan het vervangen van de buitenroede, de molensteen en de kammen (tandwielen) in de molen.
De stichting hoopt veel bezoekers te mogen begroeten. ,,Wat zou ons dorp immers zijn zonder dit beeldbepalende culturele erfgoed. Twee molens, twee kerken en een Jeneverbrug en je weet dat het Winsum is’’, aldus bestuurslid Aad van der Drift. De Ster kan op Koningsdag gratis bezichtigd worden. Bezoekers zijn tussen 9.00 en 16.00 uur welkom.

Leave Comment