Oud-bestuurslid Siebolt Quak ontvangt lintje

Oud-bestuurslid van de Molenstichting Winsum Siebolt Quak ontving op woensdag 26 april een koninklijke onderscheiding. Tot 2019 was hij bestuurslid in de stichting. In 2005 werd Siebolt Quak gevraagd, mede gezien zijn technische achtergrond, om plaats te nemen in het bestuur van onze stichting. Sindsdien heeft hij het onderhoud van zes molens en de restauratie van twee van deze molens aangestuurd, vanuit financiële subsidiemogelijkheden tot een met de eindcontrole van uitgevoerde opdrachten. Daarbij werd overleg gevoerd met molenrestaurateurs, molenadviseurs en molenaars en moest natuurlijk de noodzaak tot herstel of reparatie binnen het bestuur aangetoond en verdedigd worden. In november 2019 heeft hij afscheid genomen, waarbij het in grote mate zijn verdienste is geweest, dat hij de molens achterliet in een uitstekende conditie. Naast dit werk was hij ook mantelzorger voor zijn vrouw en zoon, bestuurslid van Univé Winsum, en vervulde hij vanaf 1979 verschillende functies bij de Protestantse Gemeente Winsum Halfambt. Tevens was hij van 1983-1988 voorzitter van de Vereniging voor Christelijk Nationaal Schoolonderwijs Winsum. Siebolt is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Leave Comment